Betaal app UOME

Het is de bedoeling dat de app ook gebruikt wordt in samenwerking met Whatsapp, het lijkt ons dus verstandig als de usabillity aansluit op dat van Whatsapp. Waarom het wiel opnieuw uitvinden 😉

Hieronder enkele kernwoorden die het nieuwe design zal moeten uitstralen en wat meer links naar andere voorbeelden. Onderaan het huidige ontwerp/demo die we online hebben staan om een gevoel van de functionaliteiten van de app te krijgen.

Hiervoor zijn we op zoek naar een branding document die we kunnen gebruiken bij het verder ontwikkelen van de demo.

  • voorstel logo`(waarbij duidelijk is dat uitspraak van UOME you.owe.me is)
  • lettertypes
  • kleurgebruik
  • een aantal schermontwerpen voor geoptimaliseerde UI design voor de campagne kant
  • een aantal schermontwerpen voor geoptimaliseerde UI design voor de betalende bezoeker kant.
  • een UI kit voor de gebruikselementen

Op Pinterest hebben we een moodboard van een paar designs geplaatst om op die manier zo goed mogelijk een gevoel te communiceren wat we zoeken.  Kernwoorden hierin zijn:

  • professionaliteit

  • simpel

  • gebruiksgemak

  • licht

  • herkenbaar

Bekijk op Pinterest
Uitstraling en gebruik willen we graag zo simpel en ‘clean’ mogelijk houden. Net als Whatsapp is het fijn als het een ‘community’ gevoel krijgt.

 

Een gebruiker (de voorschieter) zal meerdere betalingen open hebben staan en dit moet overzichtelijk blijven.
De betaler logt in op een betaling, in eerste instantie heeft deze geen account nog. Om te betalen is dit niet nodig, echter zijn dit de momenten waar de betaler ook overtuigd kan worden om de volgende keer voor zijn campagne ook YOME te gebruiken.

Schermafbeeldingen

Op het adres www.buro31.nl/whatsapp staat nu een eerste demoversie. Hier zijn een aantal schermen te vinden. Hieronder heb ik van de schermen een afbeelding staan. Dit om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van welke gebruikershandelingen er nodig zijn in de nieuwe schermontwerpen.

 

www.buro31nl/whatsapp  inloggen met jeroen@mail.com en met wachtwoord password

Als betaler gebruik je de volgende gegevens:
http://buro31.nl/whatsapp/guest?p=230&c=28  inloggen met 0610203040 en 230

Scherm 1:
Inloggen voor de gebruiker die een betaalcampagne opzet. Of als deze nog geen account heeft een hele eenvoudige register.

Scherm 2:
 Overzicht van lopende campagnes of afgeronde campagnes. Titel van de campagne en hoeveel % afgerond (Betaald) is.  Tevens de mogelijkheid om een nieuwe campagne aan te maken. Standaard zijn de mogelijkheden om naar je profielpagina te gaan.

Scherm 3:
Aanmaken van een campagne bestaat uit een titel/omschrijving, het totale bedrag en het toevoegen van de mensen die moeten betalen (deze zijn uit de contactenlijst te halen). Tevens de keuze om het totale bedrag gelijk door iedereen te delen of om per betaler een deel van het bedrag toe te kennen.

Scherm 4:
Toevoegen van de betalers

Scherm 5:
Overzicht van je campagne voordat je hem goed gaat keuren

Scherm 6:
De campagne is gemaakt, om een campagne te verzenden is er een unieke link aangemaakt met daarin ook de pincode die nodig is om in te loggen als betaler.

Scherm 1 betaler:
Als betaler heb je net via de email,sms of whatsapp de unieke link van de campagne ontvangen. Je hebt nu een link en een pincode (in ons voorbeeld 230). Via de link kom je op een inlogpagina waar je kan inloggen met je 06 nummer en de pincode. (06 nummer is uniek per persoon).

Scherm 2 betaler:
In het volgende scherm krijgt de betaler een checkout te zien. Het product is hier de campagne met titel en omschrijving en de kosten. (het gedeelte wat deze betaler moet betalen). Om te betalen is het mogelijk om dit te doen via IDEAL, je kiest voor je bank en gaat naar betalen. Zoals elke andere IDEAL betaling ga je vervolgens naar de betaalomgeving van je bank en maak je de betaling en keer je terug op je betaalpagina van YOME. Je hebt nu je deel betaald.

Scherm campagne:
Voor de persoon die al het geld moet innen is in het overzicht opgenomen dat er een bericht wordt gestuurd zodra een betaling is gedaan. Dit is ook gelijk te zien in het overzicht. Het is natuurlijk ook mogelijk dat een betaler dit contant heeft gedaan of buiten de checkout. De ontvanger heeft in de campagne ook de mogelijkheid om een betaling zelf te bevestigen.